سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دلایل کاهش قیمت پودر سنگ 1401

سال 1401 با افزایش شدید قیمت‌ها در تمامی پودرهای ساختمانی روبه‌رو بودیم. افزایش تورم در تمامی کالاها (چه صنعتی و چه غیر صنعتی) فشار مضاعفی را به صنایع مختلف مخصوصا بازار ساخت و ساز وارد کرد. ولی قیمت پودر سنگ 1401 با کاهشی معنادار نسبت به وضعیت تورم همراه بود. برای اینکه دلیل این اتفاق را بدانیم، با کارشناسان فروش آروشا همراه شدیم و می‌خواهیم دلیل این اتفاق را جویا شویم. پس با ما همراه باشید.

 

پودر سنگ جوشقان چیست؟

پودر سنگ جوشقان یکی از پرکاربردترین پودرهای ساختمانی و صنعتی است که تا به حال در ایران تولید شده است. این پودر به دلیل رنگ سفید و چشم نوازی که دارد، بهترین مکمل برای سیمان سفید محسوب می‌شود. سفیدی آن برای مدت زمان بسیار زیادی می‌تواند پایدار بماند و در مقابل گرما، سرما و رطوبت بسیار مقاوم است.

پودر سنگ جوشقان از نظر نوع ساختمان مولکولی شباهت بسیار زیادی به سنگ مرمر دارد. از پودر درجه یک این محصول معمولا در نمای ساختمان استفاده می‌شود و با ترکیب آن با پودرهای دیگر، یک ملات با کیفیت ساخته شده که در مقابل ترک خوردگی، شکستن و رطوبت پایداری بسیار بالایی دارد.

پودر سنگ یکی از مصالح پر استفاده در صنایع مختلف از جمله ساختمان سازی، راه سازی، ساخت پل ها و همه انواع پروژه های عمرانی و صنایع دستی و هنری و یا حتی صنایع غذایی می باشد.

پودر سنگ انواع مختلفی دارد که از بین انواع پودر سنگ موجود در کشور ما پودر سنگ جوشقان یکی از معروف ترین و با کیفیت ترین آنهاست و افراد زیادی در صنایع مختلف به دنبال خرید این نوع پودر سنگ و استفاده از آن در مشاغل خود هستند.

پودر سنگ جوشقان در گروه سنگ‌های رسوبی دسته‌بندی شده و وزن حجمی آن برابر با 2.7 گرم بر سانتی متر مکعب است. این پودر در مقابل سایش حدود 30 درصد مقاومت دارد و دانه‌بندی نسبتا ریزی می‌تواند داشته باشد. از کاربردهای پودر سنگ جوشقان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·       به عنوان ملات ساختمانی

·       بالا بردن استحکام آسفالت

·       خوراک دام وطیور

·       سند بلاست

·       تولید نوشابه گازدار و شیره انگور

·       ضدعفونی کردن آب و فاضلاب

·       استفاده در مناطق مرطوب به جای گچ